Kemanakah engkau pergi wahai CINTAKU!!!

Assalamualaikum sahabat pembaca semua, apa khabar semuanya?  mohon sihat semuanya.. pertama sekali ingin diri ini memohon maaf kerana  post yang tak kunjung tiba ni tidak membawakan sebuah persembahan ilmiah, namun kali ini sang musafir hina ingin mempersembahkan sebuah rintihan, rintihan jiwa seorang musafir hina.

                sahabat, berapa kalikah pernah kita dalami kesusahan seorang ibu yang berkorban untuk anaknya? cuba ditanya kepada diri sendiri? dalam sehari berapa kalikah kita berterima kasih kepada ibu dan ayah kita yg berkorban jiwa dan raga hanya untuk memastikan anaknya ini bahagia...
                sahabat, kau dihantar jauh dari keluarga, kau diberi kepercayaan , engkau diberi tanggung jawab!! namun apa yang kau lakukan diperantauan sahabat?? di saat tiadanya insan untuk mengawasimu? terlaksanakah tangung jawab kau??? atau hanya lebih bersuka ria??
                sahabat, tidakkah kau mengatahui? bahawa siDIA sentiasa melihat?? tidakkah kau takut kepdaNYA? tidakah kau berasa dunia ini hanya sementara?? tidakkah ko merasai apa yg lazat didunia ini tidak kekal lama??
                sahabat, adakah kau dicipta dari api? ingin kah dirimu menghabiskan selama-lamanya disana? bahagiakah kau selamanya?
           sahabat, sesunguhnya kau sangat mengatahui hakikat.. kemana engkau menghilang sahabat?? kemana kau pergi bercuti sahabat?? tidakkah berasa risau dngan perilakumu sahabat??? dahulu kau seorang da'ie.. dahulu kau seorang yg amar makruh nahi mungkar!!! kau patuh sahabat!! kemana engkau sahabat!! mana arah tujumu sahabat!! kemana hubungan mu dengan DIA sahabat!!  kau ingkar sahabat!!
                kembaliLAH sahabat.. sungguh aq merindui dirimu yang dahulu.. dirimu yang memimpin mad'u yg ramai tanpa sadar.. aq rindu dirimu yg menepati masa pertemuan mu sahabat!! aq rindu padamu yang memberi nasihat sahabat!! AQ RINDU PADA CINTAMU SAHABAT!!! aq lemah sahabat.. aq lemah!!! tanpamu aq jatuh sahabat!! aq memerlukanmu sahabat!!! kembalilah.. kembalilah!!!! KEMBALILLAH!!!!!!!!!!!!!!!


Share this:

Post a Comment